Vi har skærpet vores profil. Hvorfor? Læs med her!

Vi har inden for det sidste års tid lagt endnu mere vægt og fokus på vores mere konceptuelle og strategiske arbejde i forhold til vores kunders grundlæggende storytelling. Forarbejde, strategisk udarbejdet konceptudvikling og et mere overordnet og formålspræget fokus har forbedret den tilgang hvorved vi arbejder med vores kunder.

”FORMAT – storytelling agency”

Sådan lyder vores nye tagline, og den er der tænkt en hel del over. Vi har inden for det sidste års tid lagt endnu mere vægt og fokus på vores mere konceptuelle og strategiske arbejde i forhold til vores kunders grundlæggende storytelling. Forarbejde, strategisk udarbejdet konceptudvikling og et mere overordnet og formålspræget fokus har forbedret den tilgang hvorved vi arbejder med vores kunder. Vores primære værktøj til udarbejdelse og produktion af levende fortællinger vil altid være film- og videomediet, men vores tilgang og forudsætning for produktionen af de film, vi producerer og leverer, er blevet opprioriteret og udviklet og har hermed højnet vores samlede arbejde med kunder og samarbejdspartnere.

Så hvorfor storytelling agency?

Vi ønsker at adskille os fra andre video- og filmproducenter ved at være involverede i hele definitionen og grundlæggelsen af virksomheder og organisationers centrale narrativ. Vi mener, at der i denne fase er et større potentiale for en mere forretnings- og udviklingsorienteret potentiale for, hvordan virksomheder og organisationer kapitalisere på deres storytelling-indsatser– både internt og eksternt. Kort sagt lægger vi et stort fokus på det arbejde, der ligger forud for den konkrete film- og videoproduktion.

Hvad betyder det for vores kunder og deres film- og videoproduktioner?

Behovet for et stærkere konceptuelt og strategisk fokus kom egentlig ud af, at vi oplevede, at vi kunne forbedre outputtet og resultaterne på den video-storytelling vi producerer for vores kunder og samarbejdspartnere. Der er en tydelig kobling mellem et stærkt forankret narrativ hos en virksomhed og graden af succes og output af de storytelling-indsatser, virksomheden. Og det har en direkte påvirkning på de resultater, vores video- og filmproduktioner kan skabe. Vi kan i bund og grund fokusere indsatsen på de områder, der bakker op om det definerede narrativ.

Er der noget, der har ændret sig?

Der er ikke tvivl om, at der også er virksomheder og organisationer, der har behovet for en mere lavpraktisk tilgang til produktionen af video og film. Her er vi naturligvis stadigvæk mere end leveringsdygtige. Vi ligger dog heller ikke skjul på, at vi gerne vil arbejde med virksomheder og organisationer, der kommer med samme ambitionsniveau som os selv, og her ser vi gode muligheder for frugtbare resultater.

Så det korte svar på ovenstående spørgsmål er: Nej. Vi har ikke ændret radikalt på måden hvor på, vi arbejder, men vi har opbygget strategisk erfaring og kompetencer, der betyder, at vi går til vores arbejde på en anden måde, end vi tidligere har gjort. Og det ønsker vi at fortælle resten af verden om.